سرخط خبرها

چه کسانی نباید واکسن انفلوآنزا تزریق کنند؟

  • کد خبر: ۱۸۵۸۶۸
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
چه کسانی نباید واکسن انفلوآنزا تزریق کنند؟
مسئول اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران خواستار تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های حساس و آسیب پذیر شد.

دکترمرضیه بذرافشان در گفتگو با شهرآرانیوز درخصوص اهمیت تزریق واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد:اگر در بازار دارویی، واکسن آنفلوانزا به قدر کفایت توزیع شده باشد، بر طبق استناد مرکز کنترل پیشگیری از بیماری ها، باید عموم مردم جامعه آن را تزریق کنند، اما در حالت عادی گرو‌هایی در اولویت تزریق هستند افرادی مانند کودکان زیر ۵ سال، خانم‌های باردار، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه بین مهرماه تا اردیبهشت فصل شیوع آنفلوآنزاست که بهترین زمان تزریق آن اوایل مهرماه است افزود: ماندگاری واکسن بین ۶ ماه تا یک سال است که با مرور زمان آنتی بادی موجود در واکسن ۵۰ درصد کمتر از میزان اولیه می‌شود.

همچنین وی تصریح کرد:نوزادان زیر ۶ ماه به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدنشان تکامل پیدا نکرده است نباید واکسن تزریق کنند.

بذر افشان با بیان اینکه قیمت واکسن ایرانی ۲۶۰ هزار تومان و واکسن خارجی ۳۵۰ هزار تومان است گفت: واکسن‌ها هر سال بر طبق سویه رایج سال گذشته تولید می‌شود. هم اکنون این واکسن‌های آنفلوآنزا فرم ویروس غیر فعال اند و ایجاد بیماری نمی‌کنند.

مسئول اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران گفت:اهمیت تزریق واکسن آنفلوآنزا در این است که شانس ابتلا به آنفلوآنزا شدید و مرگ و میر را کاهش میدهد میزان محافظت و اثر بخشی واکسن آنفلوآنزا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است و این میزان تفاوت به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی بین سویه‌های ایرانی با سویه کشور تولید کننده واکسن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->